Orthopedische revalidatie

Heb je een gewrichtsprothese in je knie, heup, schouder of elleboog een traumatologische aandoening zoals een breuk of breuken na een val of ongeluk,  beenamputatie, complexe rugproblematiek of handletsel dan heb je baat bij orthopedische revalidatie.

Orthopedische revalidatie

Heb je een gewrichtsprothese in je knie, heup, schouder of ellenboog een traumatologische aandoening zoals een beenamputatie, complexe rugproblematiek of handletsel dan heb je baat bij orthopedische revalidatie.

Na een orthopedische ingreep kunnen pijn, zwelling en immobilisatie op de langere duur leiden tot gewrichtsverstijving of afname van je spierkracht. Het is daarom belangrijk dat je snel begint met revalidatie. Ben je vanwege een ziekte of handicap beperkt in je dagelijkse bezigheden. Ook dan kan orthopedische revalidatie helpen om ondanks je beperkingen beter te functioneren.

Behandeling

Het doel van orthopedische revalidatie is het verbeteren van jouw mobiliteit, coördinatie, spierkracht, stabiliteit en uithoudingsvermogen. Doormiddel van specifieke oefeningen verbeteren we de belastbaarheid van bijvoorbeeld jouw knie, schouder of heup. Samen met jou stellen we een behandelplan op waarbij rekening wordt gehouden met jouw wensen en behoeften. Indien nodig komen we aanvankelijk bij je thuis. Kun je (weer) naar de praktijk komen dan heeft fysiotherapie Poelwaert een uitgebreid scala aan oefenmaterialen en cardio-en oefenapparatuur.

Bel gerust, onze fysiotherapeut kijkt graag samen met jou waar de winst te behalen valt en begeleidt je graag in het opbouwen van je belastbaarheid.