Manuele therapie

Goed werkende gewrichten voor een pijnvrij leven

Manuele therapie

Een manueel therapeut kijkt naar de houding van je lichaam, de manier waarop je beweegt en zorgt dat je gewrichten weer beter werken. Hierdoor verminderd de pijn. Er wordt gebruik gemaakt van specifieke technieken voor deze gewrichten, in het bijzonder die van de wervelkolom.

Het behandelprogramma van de Manueel Therapeut bestaat verder uit het geven van goede instructies, adviezen, begeleiding en het geven van inzicht in gezond bewegen.

Omdat geest en lichaam invloed op elkaar hebben kan het voorkomen dat ik je ook, indien van toepassing natuurlijk, inzichten geef in stress gerelateerde problemen. Wat doet stress met u? Het uit zich in uw lijf. Dit geeft aanleiding tot het creëren van gedachten die vervolgens weer invloed hebben op uw lijf.

Manuele therapie omvat dus meer dan het ondergaan van een simpel krakje van de wervelkolom. Een behandeling wordt vaak gecombineerd met dry needling en/of medical taping, ter ondersteuning.

Meestal zijn de effecten van manuele therapie direct merkbaar. En je beweegt gemakkelijker doordat de functie van gewrichten en je houding verbeteren.

De manueel therapeut van Fysiotherapie Poelwaert is geregistreerd in het kwaliteitsregister van de Nederlandse Vereniging voor Manuele Therapie (NVMT).

Waar kunnen we mee je helpen:

• Hoofd- en nekpijn in combinatie met het slecht kunnen bewegen van de wervelkolom
  • Nek-en schouderklachten, al dan niet met uitstraling naar de armen
  • Hoge rugklachten in combinatie met rib-en borstpijn
  • Duizeligheid bij het bewegen van de nek
  • Kaakklachten, al dan niet in combinatie met nekklachten
  • Heupklachten
  • Sport gerelateerde klachten