Revalidatie- en therapiezwemmen

Therapie- en revalidatiezwemmen onder begeleiding

Therapie- en revalidatiezwemmen

Water heeft een lage weerstand, daardoor is een zwembad dé uitgelezen plek voor therapie of revalidatie. Het doen van oefeningen in lekker warm water helpt bij het soepel maken en houden van je spieren en gewrichten. Daarbij is samen oefeningen doen gezellig en werkt warm water ontspannend, waardoor je pijnklachten verminderen. Het therapiezwemmen is in sportfondsenbad De Hooghe Waerd in IJsselstein.

Therapiezwemmen

Speciaal opgeleide fysiotherapeuten van fyiotherapie Poelwaert begeleiden u bij therapie- en revalidatiezwemmen. Met oefeningen richten we ons op het verbeteren van je conditie, stabiliteit, het vergroten van je mobiliteit, kracht en coördinatie. En het geeft ontspanning. Daarbij vinden veel van onze cliënten het een leuke manier om in contact te komen met lotgenoten.

Het zwembad wordt speciaal voor onze therapie verwarmd tot een temperatuur van dertig graden, is voorzien een lift, brede trap en andere benodigde voorzieningen. Door middel van verschillende oefeningen zorgen we er bijvoorbeeld voor dat mensen met een aandoening (zoals reuma) pijnvrijer kunnen functioneren.

Waar en wanneer

Dinsdag 9.00-9.45 uur en 9.45-10.30 uur – Mariska Westera
Woensdag 9.45-10.30 uur – Mariska Westera

In verband met een maximaal aantal mensen per groep dien je je per les aan te melden via de website van het zwembad.

Zwembad de Hooghe Waerd in IJsselstein